péntek, március 29, 2024

KIRÁNDULÁS A SOMLÓRA

Kirándulás a Somlóra a szülőkkel

Utazás vonattal

Ez volt az idei év első közös programja a családdal. Kirándulás a Somlóra program már reggel 8:30-kor kezdetét vette, mivel ezzel a vonattal mentünk a célállomás fele. Apu hozta a névnapjára kapott túra botokat és egy jól megpakolt hátizsákot. Nálam a fotóstáska volt , Szabinánál egy kis szütyű. Mi csak 1-1 fél literes vizet vettünk az útra. Mikor leszálltunk Somlóvásárhelyen, eléggé szeles volt az idő, de számítottunk erre, így nem ért váratlanul.

Út a Somlóra

Nem csak mi szemeltük ki ezt a napot a Somló hegy meghódítására. Rajtunk kívül egy kb. 10 gyerekből álló csoport is ezt a célt tűzte ki. Első megállónak a napórás házat szemeltük ki ami kb. 1,5 km-re volt az állomástól. Olyan 30 perc séta után el is értük az első megállót, ahol megáltunk falatozgatni, iszogatni egyet. A feltöltődés után kijelöltük a második pihenő pontot, ami a kápolna volt. Felfedeztem egy rövidítő utat, ami leágazott a műút mellett, eleinte jó ötletnek tűnt, mert szerintem egy jó 5-10 percet spóroltunk, azonban az út vége egy magánterületre vezetett, de tőle 5 méterre volt a műút, így felmásztunk a kőrakásra és azon keresztül értük el az aszfaltos utat. Elérvén a 2. pihenőpontot, kicsit pihentünk. Anyu szokás szerint csináltaa fotókat ezerrel a tájról, a templomról vagy épp apuról. Innen már nem voltunk messze a csúcstól.
    A pihi után nekivágtunk a meredek erdei résznek. Itt jól jöttek apunak a botjai, mert elég poros, csúszós volt az út. Ezen a részen készült ez a kép is.

Somlói kirándulás, anyu 2019.05.01.
    Somlói kirándulás, anyu és apu 2019.05.01.

Ritka pillanatok egyike, amikor rögtön elsőre sikerül egy értékelhető képet csinálni a szülőkről. Mondjuk a szemüveg és a fényképezőn a nagy vaku segítséget nyújtott. A kattolgatás után folytattuk az utunkat és egy jó 15 perc után el is értük a dombtetőt.

Szent István kilátó

A dombtetőn szinte mindegyik pad foglalt volt, tele volt családokkal a hely. Nem csak mi használtuk ki a jó időt.A maradék ennivalónkat is elfogyasztottuk, visszatöltöttük az elhasznált kalóriákat. Kellett is mert még a várat meg szerettük volna nézni. Az idővel is jól álltunk, mivel volt még kb. 3,5 óránk a vonat indulásig. Pár képet még csináltunk a padnál.

Somló kilátó, Szabina és én
    Somlói kilátó, Szabina és én 2019.05.01.
    Somló hegycsúcs, Szabina és apu
    Somló hegycsúcs, Szabina és apu 2019.05.01.

Somlói vár

Mikor már kipihentük magunkat elindultunk hátrafele a vár irányába. Az odafele út eléggé meredek volt, a Szabinának a lefelé menetnél sikerül segre esnie =D de gyorsan fel is pattant, mintha mi sem történt volna. A táblák jelezték közel vagyunk már, mindössze 1 kilóméterer van az erődítmény. Ott is sikerült pár képet készíteni:

Somlói vár 2019.05.01.
    Somlói vár, Szabina, anyu és apu
    Somlói vár, Szabina, anyu és apu 2019.05.01.
    Somlói vár, anyu
    Somlói vár, anyu 2019.05.01.
    Somlói vár, Szabina 2019.05.01.
    Somlói vár, apu és Szabina
    Somlói vár, Szabina és apu 2019.05.01.
    Somlói vár, Szabina és én
    Somlói vár, Szabina és én 2019.05.01.
    Somlói vár, apu és anyu 2019.05.01.

Fotózkodás után szép komótosan elindultunk visszafele, a vasútállomásra. Tartalmas és élményekben gazdag kirándulás volt ez.

Néhány hasznos link:

admin
    adminhttp://www.biro-family.hu
    34, éves, egy gyerekes családapa vagyok. Hobbim közé tartozik a fotózás, videózás és a bloggolás. Ez a honlap a Biró család mindennapjait mutatja be.