péntek, április 19, 2024

Tihanyi kirándulás

Mivel a hétvégére ismét jó időt jósoltak, így kiötlöttük mi legyen a következő helyszín, amit meg fogunk látogatni. Tavaly már el szerettünk volna jutni a Tihanyban található kilátóba. Így szombat reggel felszálltunk a reggeli buszra és már indultunk is Veszprémben. A busz tele volt utassal, pedig még a járványhelyzet javában tombolt. A tihanyi buszra még 20 percet várni kellett, így hát elmentünk Fornettit és ásványvizet venni. A tihanyi járaton már csak 3-an voltunk a buszon. A 40 perces út végén eljutottunk a végállomásra, ami a Tihanyi Apátságnál volt. A Tihanyi kirándulás kezdetét vette.

Tihanyi apátság

Kb. 10:15-re érteünk az Tihanyi Apátsághoz. Jópár ember volt már akkor ott a helyszínen, akik fotózkodtak, fagyíztak, ettek, kirándultak és gyönyörködtek a balatoni kilátásban. Pihenésképpen mi is sétáltunk egyet az apátság körül, és szemléltük a balatoni panorámát. Készítettem pár tájképet és szelfit:

Tihanyi kirándulás - 2020.05.16.
    Tihanyi kirándulás Tihany, 2020.05.16.
    Rálátás a Tihanyi Apátságra
    Rálátás a Tihanyi Apátságra Tihany, 2020.05.16. biro-family.hu
    Szelvizés a Tihanyi Apátságnál
    Szelvizés a Tihanyi Apátságnál Tihany, 2020.05.16.
    Látkép Tihany, 2020.05.16. biro-family.hu
    Népművészeti bolt
    Népművészeti bolt Tihany, 2020.05.16. biro-family.hu

Út a Tihanyi Őrtorony kilátóhoz

Miután kipihentük és kinézelődtük magunkat elindultunk a Tihanyi Őrtorony kilátóba. Nem kockáztattunk, így a kerékpár út mentén indultunk el. Szerencsére az út elég széles volt, így a biciglisek gond nélkül el tudtak menni mellettünk. Meg is lepődtünk a biciglis forgalom láttán, mert 5 percenként mindig jött valaki. Hol egy magányos versenybiciglis, hol egy többgyerekes család. A GPS szerint az út kb. 2 km volt, de a valóságban sokkal többnek tűnt, a kánikulában. Körübelül 1 óra séta után, eljutottunk az Őrtorony Parkolóba, ahol megláttuk a túrista jelöléseket. Ezt követően a kilátó jelzést kezdtük el követni, ami az erdőbe vezetett. Én nagyon díjjaztam a helyzetet, mert végre árnyékban haladtunk a célunk felé. Az utunk során érintettük az Apáti templomot is.

Pár szó az Apáti templomról

Hajdan a 12.-13.században ez a hely adott helyet Apát településnek. A templom román stílusban épült és napjainkban már csak ez az egy épület rom maradt meg a korábbi településből. A török uralom alatt az egész falu szinte elnéptelenedett. Csak pár rom maradt meg. Napjainkban a templom helyet ad alkalmanként szentmiséknek és koncerteknek is. Több információ ITT található.

Tihanyi Őrtorony kilátó

Az erdőben az árnyékban sokkal gyorsabban haladtunk dombnak felfele, mint az egyenes napos úton. Így további 20 perc gyaloglás után már a hegytetőn is voltunk. A cél előtt 100 méterrel azonban megtorpantunk, mivel a jelzések nem voltak egyértelműek. A jelzés szerint jobbra kellett volna mennünk, de az elöttünk lévő csoport balra ment. Így kis töprengés és GPS böngészése után, mi is balra mentünk. Pár perc után már meg is pillantottuk a kilátót.

Tihanyi Őrtorony kilátó Tihany, 2020.05.16.

Nem siettünk fel, mert sokan voltak a kilátó tetején. Így megálltunk az aljában szusszantunk, valamint ettünk, ittunk egyet. Miután többen lejöttek már elindultunk felfele. Nem siettük el a feljutást, szép komótos tempóban mentünk. Mikor felértünk a tetejére beláttuk az egész Tihanyi öblöt. De egymásra pillantottunk és megjegyeztük, hogy megérte feljönni ide.

Előtérben a Tihanyi Apátság
    Előtérben a Tihanyi Apátság Tihany, 2020.05.16.
    Tihanyi belső tavak
    Tihanyi belső tavak Tihany, 2020.05.16.

Visszaút a Tihanyi Apátsághoz

Nem az ismert úton mentünk vissza az Apátsághoz. Hanem egy kissé meredek, lejtős utat választottunk. Miután lejutottunk a dombról a szántóföldek mentén indultunk el. A tűző napon az a 40 perc gyaloglás is egy örökkévalóságnak tűnt, de megérte mert más szemszögből is megpillantottuk Tihanyt. Az utolsó 1 km-t már kissé eröltett menetben teljesítettük, mert egyre csak fogyott az időnk. Szerencsére időben megérkeztünk a buszmegállóhoz, azonban a busz nem jött 🙂 ! Mint kiderült a netes menetrend nem lett frissítve. Így maradt 40 percünk a következő járatig, amit hasznosan ki is töltöttünk. Vettünk fagyit és sétáltunk a szép időben az Apátság körül. Az egész hely nyüzsgött az emberektől. A következő busz már menetrendnek megfelelő időben érkezett, felszálltunk és indultunk Veszprémbe. Végül a McDonald’s-ban kötöttünk ki, ahol egy jót táplálkoztunk. Ránk is fért a sok kalória, mert ez a tihanyi kirándulás 18 km volt. Szuper nap volt.

Tihanyi kirándulás cikkek:

• Kirándulás a Kab-hegyre

admin
    adminhttp://www.biro-family.hu
    34, éves, egy gyerekes családapa vagyok. Hobbim közé tartozik a fotózás, videózás és a bloggolás. Ez a honlap a Biró család mindennapjait mutatja be.